1st quarter review

Idag är det den första april; ny månad och ett nytt kvartal. Om jag ska bli lite "business"-aktig så måste jag ju summera första kvartalet. Man måste alltid utvärdera för att kunna förbättra samt se det positiva sakerna jag har gjort.
Om man ser på det stora hela så har det varit ett historiskt kvartal. Inte nog med att jag fyllde 26 år så började jag att träna SAMT äta nyttigt. Lägg därtill att jag tog ett uppehåll från alkoholen i två månader. Flera nya och helt avgörande saker i mitt liv.
Det två första månaderna var särklass de hårdaste och i mina ögon livsnödvändiga. Jag behövde nog se resultat relativt snabbt för att kunna hålla motivationen uppe. Känslan av att alla som träffar mig verkligen kommenterar och berömmer mig för att gått ner i vikt, räcker långt.
 Mars månad har inte varit så bra som de två första, av förklarliga skäl. Dels var jag sjuk men jag har inte levt så sunt heller. Trots det så har jag gått ner ytterliggare 1,3 kg sen sist jag vägde mig. Känns otroligt skönt. 
Det är bra att få ett hum om på vilken nivå jag kan ligga på när jag väl inte befinner mig i bantningsfasen. 

Det nya kvartalet kan inte börjat bättre. Dels så har jag signat upp mig på ett nytt gym samt att jag körde ett pass med Mina. Perfekt start på den nya månaden och de nya kvartalet. 
Och jag är nöjd. Jag är så sjukt nöjd över att jag har bytt. För det är exakt detta jag ville känna. Maximera min träning. Efter dagens pass var jag så fruktansvärt slut. Kunde knappt röra mina armar. Jag vet att jag själv, aldrig hade pushat mig så hårt som jag gjorde idag.  På fredag är det dax igen. Även om jag verkligen avskyr löpningen innan ser jag fram emot det.
Nu är det en månad kvar till bröllopet och jag känner att mitt delmål 2 kan gå vägen. Det blir hårt men det ska det också vara.
 - No gain without pain ! -:) 


Kommentarer
Postat av: Anette

do you need a kleenex? :-)

2009-04-05 @ 10:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0