Det som finns i snö, kommer upp i tö

Det är raderna till en av Robban Brobergs gamla dängor och det får mig verkligen att tänka på en sak. Nu när våren verkligen är här och vi har fått njuta av den första vårsolen så funderar jag på detta.

Finns det fler kärlekspar på våren än under vintern?

För saken är denna: Vart man än går på stan ser man lyckliga par, som bara ler och njuter av tillvaron. Det gör man inte under vintern. Är det föratt vi har så mkt kläder på oss, att när väl kläderna försvinner ser det ut som att alla par går några cm närmare varandra? Konstig hypotes, jag vet, och jag har inga belägg=) Dock så vet jag att vädret framkallar euforiska känslor inom kroppen vilket gör att folk tenderar att njuta va tillvaron lite extra.

Själv så tyckte jag för något år sedan att det var jobbigt att se alla lyckliga par, då jag kände att jag var den som var mest olycklig. De dagar är förbi. Visserligen vill jag också kunna le åt någon och känna den pirriga känslan men jag kan även unna de människor som mår bra. Jag kan själv bli glad av att se sånt.

En annan härlig iaktagning var denna. Gick på en promenad igår i stan och det var nästan freakshow. Vart man än tittade satt tjejer i tunna linnen, ibland bara bh oh försökte insupa så mycket D-vitamin som möjlligt! Inte nog med det. Vid Vasaparken gled det förbi tre killar i short och linne och en fotboll.
Jag menar lugn nu. Igår var det 16 grader i solen haha:) Och för att avsluta mitt resonemang kring detta så toppar Pontus Kåmark min lista från förra helgen då han efter matchen, Elfsborg - Hammarby, kommenterar Anders Svenssons kramp: "...., och värmen sätter ju sitt. Det tär på kroppen" :) jag kunde verkligen inte sluta skratta. Solen sken och det var trevligt men det var 14 grader kallt :)

Freakshow!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0