Färg och accessoarer

Jag har kommit fram till att väggarna kommer målas vita. Möjligtvis annan färg i köket men det tar jag när jag väl flyttat in och insupit lite av känslan. Vit färg är ju inte så lätt att handskas med, för de otränade ögat;) Ska man köra vitt är man TVUNGEN, iaf i mina ögon, att jobba med accessoarer. Få in lite färg och stämmning. Kanske får jag måla en tavla som jag gjorde för några månader sen. Jävligt avancerat :) men jag e fortfarande stolt:) Går precis i de färgtemat jag har i hela lägenheten.

När inspirationen kommer till mig är det svårt att streta emot:) (de som inte riktigt förstår vad jag har gjort behöver inte skämmas. Alla föds inte med ett sådat kreatörssinne som jag)

För att återgå till mitt resonemang; Jag kommer behöva behöva accessoarer. Jag har mina tankar men det finns alltid saker man kanske inte tänker på.
Växtmässigt kommer jag införskaffa mig ett eller två stora "bonsaiträd". Det kommer bli mitt lilla baby:) Hoppas jag klarar av det! Även orkideer kommer synas. Helst av allt skulle jag vilja ha ett året-om blommande körsbärträd. Fyfan vad snyggt det skulle vara. Men men..ska sluta drömma.
Sen är jag en sucker av levande ljus i alla dess olika formar. Så det kommer finnas en del. Gillar ju stora kreationer. Till det ska jag försöka hitta lite lampor. Har ni ngn ide? Ska man köra på spottar eller är det lite: " Hej, jag heter Richard och är 22 år - ungkarl". Finns det alternativ?

Som jag skrev innan. Ni som läser, får mer än gärna komma med förslag av accessoarer som ni kanske får spontant  när ni läser detta. Skulle vara trevligt att få några kommenterar!


Kommentarer
Postat av: Annchan

Hej!



Vet du den där "ris" lampan på ikea som är helt fyrkantig (har den hemma hos mig) och finns i två olika höjder... den tycker jag är skitsnygg... stilren o lite asiatisk, skulle passa jättebra hos dig. Skönt ljus oxå för det är dimmer på!!!



Ska bli kul o se sen när allt är klart... kram

2009-04-08 @ 17:27:59
Postat av: Richard

Hej Ann=)



jag var på Ikea igår och titta på de. Var inte riktigt i min smak men jag hittade två andra lampor. Dom är runda och avlånga. Ser faktiskt bra ut:)

2009-04-10 @ 10:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0