Generad

Har precis kommit hem från stan och måste bara få berätta detta. Igår hittade jag en jätte fin kostym till bröllopet. Efter en konsultation med Carro, min sömmerska, kom vi fram till att en ljusblå skjorta med ngn sorts ljusgrönaktig slips skulle bli perfekt! Så jag gick till Shirt factory i Gallerian med min kostym. Båda två expediterna hjälpte mig och tills slut hittade vi rätt kombination. Kvar återstod bara att jag skulle prova olika skjortmodeller. Efter att provat den andra skjortan som jag verkligen tyckte satt bra frågade jag expediten om vad hon tyckte. De var verkligen duktiga på det de gjorde så man måste fråga. Och svaret på den frågan, kom väldigt oväntat. Något i stil med :

Den sitter verkligen jättefint på dig. Du ser vältränad ut över axlarna! Tränar du mycket? Det är fint att du är bred i axlarna och smal i midjan. Skulle jag se dig på bröllopet skulle jag verkligen tycka att du såg riktigt bra ut plus att du passar jätte bra i kostym!

- Pang! Bomben var släppt. Det var verkligen inte bara fejkat utan det kom från hjärtat :)  Jag kan inte komma ihåg när jag fått en sådan spontan komplimang. Jag blev fullständigt generad och det enda jag fick fram var typ ett svagt tack. Kroppstemperaturen höjdes direkt och en svettpärla letade sig direkt upp i kanten av pannan:)

Nu går jag bara runt och ler lite för mig själv men är fortfarande generad. Jag är inte van så att säga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0