Jag undrar hur Det ska hända

Jag är ju en person som tänker rätt mycket och just detta har jag även diskuterat eller iaf berättat för vänner.

Hur fan ska man hitta någon att bli kär i?

Om jag tittar tillbaka på hur jag har träffat mina föredetta har alla en gemensam nämnare. Jag lärde känna de. De föll för mitt intellekt och jag för deras. Det vore fel att säga att det är det inre som är viktigast speciellt när jag är så fruktansvärt kräsen av mig. Dock så kan jag säga att det är det yttre som ger det inre en chans. Och har du då det yttre så kommer det som är det svåra. Övertyga mig, att just du kommer tillföra något extra. Något som jag kan se upp till. Jag måste få bli imponerad av dig. För att jag ska imponeras behöver vi lära känna varandra. När har jag tid att lära känna henne? Förut i skolan, därefter högskolan och nu då. Det som blir över är jobbet. Det är där man är tillbringar och lär känna personer. Det finns ett alternativ till. Och det är att man träffar någon via ens vänner. Men man umgås ju i princip med samma sorts folk. Folk är lata och det är "jobbigt" att lära känna nytt folk, speciellt när man inte är singel. Så det blir till att man inte lär känna någon.
Kan någon då förklara mig, hur man då ska träffa någon?! I dagens samhälle, finns det tyvärr inte den tiden. Jag ska inte använda ordet "stressa", men det är svårt att inte förknippa vårat liv med stress. Jag vet ej om det är rätt eller fel men jag beskriver endast realiteten. Träffar du någon ute,vare sig du är nykter eller full, och lyckas bestämma att ni ska ses igen så har hon i mina ögon tyvärr endast en chans att imponera på mig. Oftast är denna gång alldeles för lite för att jag ska få någon speciell attraktion. Det leder till att mitt intresse dör direkt.

Fram till nu har jag inget svar och jag är som sagt skeptiskt till kärleken, just på grund av detta. Men jag ger inte upp;)
Så fort jag har lösningen kommer jag skriva! :)


Kommentarer
Postat av: Mina

Richard, älskade vän! Det händer när du minst anar det!

2009-04-20 @ 22:59:41
URL: http://brommaskolor.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja du... Hamnade här på din blogg av en slump. :)

Men stannade upp och läste lite.



När du hittar svaret på den frågan du ställde i det här inlägget... Snälla hör av dig till mig och dela med dig av din visdom? :)

2009-04-29 @ 00:13:34
URL: http://lesanglotdesanges.blogg.se/
Postat av: Richard

Hej Jonna,



Vad kul att du av en slump hamnade här:) Ja du, den dagen då det händer kommer jag verkligen inte glömma att meddela dig om svaret!



take care

Richard

2009-04-29 @ 09:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0