Försök att torka bort mitt leende

Igår svävade jag! Det var något nytt. Så himla längesedan jag mått så bra. Helt plötsligt försvinner ens problem. Livet var så perfekt det bara kan bli. Inget som jag tänkte på eller som störde mig. Jag har valt att inte börja tänka på negativa tankar. En vanlig Richard skulle börja få ångest att den härliga tiden är snart slut och jag ska till jobbet och tillbaka till den tråkiga vardagen men nej. Inte denna gång. Det är en ny Richard vi ser.

Anledningen till detta är följande: David och jag träffade en gammal gemensam vän, som nu bor och jobbar i München. Det blev en amerikask brunch på Jimmys Steak House uppe vid Slussen. Själva brunchen är inte mycket att hänga i granen, dock så satt vi ute i solen på uteserveringen och insöp a la Stockholvis solen!

Därefter ut till Ulriksdals Slott. Det var magi! 19 Grader i solen, filt, papper-penna och en kortlek. Slottsområdet är verkligen så vackert och då var det fortfarande kalt på träden.


Efter så var det bara David och jag. Åkte hem till honom och solade på balkongen i två timmar. Båda somnade med varsit glas vatten i handen. Det fanns verkligen inga problem, bara ett leende på läpparna.
Lagom till att Tove kom hem från jobbet så hade vi redan bestämt oss hur kvällen skulle se ut. Grillspett, på kyckling, majsstång, lök och paprika tillsammans med en somrig grekisksallad och Tsatsiki!
Till maten hade även Christopher joinat oss för att efter maten spela brädspel. Jag tror jag har sagt detta men det är verkligen så kul. Det är inga vanligt brädspel som man kan köpa på BR Leksaker utan det är mer avancerat. Måste använda hjärnan, sin slughet och fräckhet. Framförallt för det med sig så mycket skratt.

Runt 24 bestämde vi oss för att sedan gå ut en sväng. Toves kompisar var ute, så vi beslöt att möta upp de. Väl inne där träffade jag en hel del gamla vänner och bekannta. Mycket skratt, mycket dans och trevligt sällskap. Kan faktiskt inte bli mycket bättre.
Det var länge sedan jag kände mig så fräsch och snygg. Jobbar på att självförtroende ska komma tillbaka. VIll att det återigen ska lysa om mig igen. Jag ska utstråla glädje. Det är inte så lätt men det kommer.

Kommentarer
Postat av: MinaNiqole

Ingen aning om vad det är för brädspel, men så fort du lärt mig så vinner jag över dig! ;-)

2009-04-14 @ 07:49:23
Postat av: Richard

haha...Det är ju bara det du tror. Tyvärr måste jag säga att du är för snäll i själen för att kunna vinna!;)

2009-04-14 @ 11:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0