Att blogga eller inte blogga, det är frågan.

Sådär ja,

Då var första raderna igång. Svårt egentligen att förklara varför jag har kännt att börja blogga. Kanske är det för att man tror att man har något att säga, kanske för att bloggandet har blivit en norm och att man känner att man inte är tillräckligt intelektuell om man inte gör det. Dock tror jag inte riktigt på de argumentet med att man är mindre intelektuell om man inte bloggar. Så många dåliga bloggar det finns kan det inte vara frågan om intelektuell status.

Så varför blogga? För vem och i vilket syfte?

- Det har legat och grott lite inom mig. Att dels få skriva av mig samt kunna reflektera det mesta som håller mig vaken på nätterna. Det är en del och även om jag har en några få men nära vänner är det ytterst få som verkligen vet de funderingar jag bär runt på, på både på gott och ont. I ärlighetens namn så måste jag säga att jag har vissa vänner , som bara finns på min msn, som vet mer om mina innersta tankar än de nära vänner som jag umgås med i mitt privatliv. Kanske är det också därför jag inte i skrivande stund vet om jag ska tillkännage att jag har startat en blogg. Då jag förmodligen kommer vilja skriva det mesta som händer mig så kommer säkerligen både godsinta, ondsinta, roliga och tråkiga tankar att passera denna blogg. Någonstans där kommer mitt första problem. Jag är rädd att såra, eller rättare sagt, jag är rädd att delar av det jag kommer att skriva här på bloggen kommer uppfattas fel.

Bloggen kommer förmodligen spegla det humör jag är på. Det betyder att jag inte kommer försöka vara glad när jag inte är det eller vara förbannad och irriterad på något jag inte är.
Nu när det detta är sagt så får vi se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0