Delmål 1: Avklarat och lite stolt

Många vet att jag sedan den 5 januari har börjat träna, äter annorlunda och tagit en paus från alkoholen som visserligen kommer hävas fr o m 1 Mars. Då har jag inte druckit alkohol på 2 månader. Ingen jättebedrift men det är inte det lättaste.
Det fanns flera orsaker varför jag helt plötsligt fick detta ryck. Jag tror alla någon gång, vara sig vikt eller utseende kommer till en punkt då man bestämmer sig: " nej nu får det vara nog". Och det var just det som hände på nyårsafton. Jag hade varit och handlat på systemet för att förbereda mig för kvällen med Julia och Nadia. När jag var på väg upp för trappan så vart jag sjukt anfådd. Det var det som fick begären att rinna över. På natten sedan kom det till att slå vad. Julia hade sitt mål och jag var tvungen att gå ner 10 cm i midjan fram till 1 Mars. Problemet var denna. Jag visste att det var sjukt jobbigt och sjukt mycket men det var inget att göra åt. Antingen nu eller ingen gång. Så den 5 Januari satte jag igång. Jag har tränat i genomsnitt 5-6 gånger i veckan. Kombinerat gym med kondtion. Tyvärr mer gym än kondition men det har och kommer ändras. Hur som hellst så mäter jag mig varje söndag kväll och den 22 Feb så stod måttbandet på 10.2 cm från sitt ursprungspunkt för 6 ½ vecka sedan. Det är så befriande och jag är faktiskt stolt. För det är inte lätt. Det finns alltid onyttiga saker runt omkring än. Alltid några kollegor som har godis eller varje helg lagas det jättegoda middagar där jag tyvärr måste säga nej till. Det må låta tråkigt och det är även till en viss del tråkigt att jag inte kan dricka när alla andra frågar och drar i mig men allt har sitt pris.
Mitt pris är känslan jag kände i söndags kväll innan jag skulle gå och lägga mig tillsammans med vetskapen att jag på fredagen hade köpt ett par storlek mindre  jeans som jag nu kan ha. Midje storlek 34 istället för 36 som jag nu har haft i ca över 1½  år =)

Nu forsätter kampen mot kvarvarande 3 delmålen dock har jag ändrat lite i min träningsform. Mer kondtion ska in på schemat och då kommer nog gym offras lite. Inte mycket men lite iaf. Därtill kommer även alkoholen att tas i bruk igen men absolut inte i samma utsträckning. Ska dricka med mer förnuft samt njuta av det jag dricker. Jag behöver inte dricka varje gång men jag vill kunna njuta av en-två kalla öl efter en hård arbetsvecka.

I all framgång måste man faktiskt även passa på att tacka de som verkligen alltid finns där och vill hjälpa, kommer med förslag och tips. Jag är inte bäst på detta . långt ifrån och jag tar till mig mycket av det ni säger. Dock ska ni veta att jag alltid dubbelkollar med oberoende parter med vad ni kommer för ideer och tillsammans blir det ett härligt resultat =)

1. Tack Julia som fick mig att börja och alltid pushat mig trots att jag tävlat mot dig. Är du glad är jag glad! Visst!?
2.Tack Sessan för dina härliga kostråd och bulgur maträtter
3. Tack Jennifer för givande träningstips samt kostråd
4. Tack Mina, av flera anledningar än bara att man har möjligheten att ta ut sig totalt på ditt gym.

Summa sumarum: Delmål 1 är avklarat och uppnått!! 3 delmål kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0