Delmål 2

Det var länge sen jag kände ett sådant "Go" i kroppen. Hade innan denna morgon endast tränat på måndag, vilket fick mig att få lite dåligt samvete igår kväll. Dock så var det träning idag. Ett tungt och långt träningspass. Min målsättning är ju rätt klar och tyvärr är det en rätt hård nöt att knäcka. Finns inga genvägar till att uppnå resultatet jag vill uppnå.
Jag har ju nämnt att jag har 4 delmål med träningen samt att delmål 1 är uppnått. Nu är det nästa etapp. Problemet med etapp 2 är följande; det finns inget klart svar om jag uppnått det eller ej. Kanske måste jag omdefiniera delmål 2 till något mätbart.

Delmål 2: Att återigen kliva in i en kostym och kunna säga: "Wow - fyfan vad du ser bra ut Richard". Jag har, för ca 6-7 år sedan" upplevt detta och det är det jag återigen söker. Jag tror verkligen att om jag fortsätter att träna samma mängd, med de små modifikationer, som i sin tur maximerar min träning, så kommer jag att vara riktigt nöjd den 1 Maj. Då ska jag på bröllop och den nya kostymen ska då sitta som handen i handsken=)

Men, det finns alltid ett men. Detta delmål, är som sagt svårmätbart. Vet inte riktigt vad jag annars ska ha som delmål...*funderar*


Kommentarer
Postat av: MinaNiqole

Har fortfarande inte läst ditt inlägg, men fått en snabb uppdatering i vad den handlar om... Så: Definiera om din målsättning så att den blir mätbar. Mätbara målsättningar går att utvärdera och, när målsättningen är uppnådd, även att "bocka av". Slipp onödig stress (tjat), men du vet vad jag menar... :-)



2009-02-27 @ 08:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0