Byta gym?

Jag är lite mellan valet och kvalet. Funderar nämligen på att lämna SATS och bli medlem på ett gym där jag får tillgång till en egen PT.
Fördelar med bytet: För det första så kommer jag maximera min träning, vilket betyder att varje träningspass kommer utföras lite bättre och effektivare. Med en PT så tar man per automatik alltid i extra hårt och pushar sig själv några extra procent. Att ta hjälp av någon som kan sitt yrke så bra medför att man får mer än bara en tränare. Jag kan fråga om kosten, skador, träningsmängd samt modifiera träningen för att få en sådan variationsrik träning som möjligt.
Dessutom, viket jag också värdesätter högt, får jag tillfälle att träffa min vän, vilket i vissa fall kan vara svårt, då hon har fullt upp med att vara en god mor och fru.

Nackdelen är en enkel historia. Det är dyrare! Det är ungefär 250 SEK dyrare i månaden. Det finns endast bara två gym att välja bland och gymet ligger inte vid jobbet, vilket jag hittils inte haft ngt problem med då det inte spelar ngn roll ifall jag är 06.00 i Väsby eller i stan.

Vore faktiskt lite trevligt med feedback på detta inlägg.


Kommentarer
Postat av: N

Jag tycker såhär... om någongång i livet är det NU du har råd o tid att investera i dig själv. 250 kr i mån kan tänkas mkt men tror du att det kommer öka dina chanser att nå dina mål, ska du självklart göra det. 250 kr är en liten summa om man ser till att du kommer bli gladare, mer nöjd o må bättre av att gå ner i vikt. Är inte gymmets location ngt problem så kör på det. Kommer det däremot bli jobbigare för dig att gå dit..kanske du ska tänka fundera lite till. Men som sagt, det är verkligen nu du har tid o råd... när du jobbar och har en inkomst, inte har en familj att försörja utan bara dig själv att tänka på.



KÖR RICHARD! Mina verkar ju ha ett mkt bra inflytande på dig också :)

2009-03-04 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0