Delmål 2009

Tänkte det kunde vara trevligt att delge de olika delmålen jag satt upp för 2009. Tror att det är lite havlv viktigt att ha delmål för att kunna motviera sig själv.

Efter inlägget "delmål 2" fick jag, som jag ante mig, tips på att jag borde/ska definiera om mitt delmål 2, så det har jag anammat. Såhär ser det ut.

Delmål 2:

Relationen mellan mitt midje mått och axelmått ska öka. Det vill säga: Likna mer ett " V " mer än ett " S " ;) Det är enkelt och mätbart.  I takt med att magen försvinner så hoppas jag gå mot ett "V".

Delmål 3:

Denna etapp kommer nog i särklass vara den jobbigaste. Detta går i princip inte mäta eller så är det kanske just det den går att göra. Målet är att i sommar kunna vara spontan och våga följa med kompisar o sola. Det vill säga, gå i bar överkropp. Låter verkligen banalt men jag har sedan jag varit ett litet barn haft enorma problem med detta. Även när jag spelade fotboll på elitnivå och var riktigt tränad så valde jag bort att gå och sola eller bada. Jag tyckte jag hade för ful överkropp för att vistas bland andra. Nu på senare år kan jag verkligen inte förstå mig själv och önskar att jag aåg ut som jag gjorde vid 17 års ålder. Istället för att önska saker som inte går så hade jag tänkt att försöka övervinna rädslan och blygsamheten. Har jag gjort ett bra jobb med träningen samt maten, så ska jag tvinga mig över tröskeln i sommar. Och framförallt inte skämmas.
Detta är kanske ett för diffust delmål men jag känner att jag måste även utvecklas på det mentala planet. Detta är en just sådan utmaning, dock en mycket jobbig sådant.

Delmål 4:

Innan jul i år så ska jag må bra och väga under 94 Kg. Har jag lyckats med det så är jag tillbaka på en vikt som jag hade runt 2001. Mycket enkelt att mäta och utvärdera.


Sammanfattningsvis kan jag säga att jag noga tänkt igenom mina mål. De ska inte vara orealistiska men samtidigt inte heller något jag bara enkelt kan uppnå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0