Eufori

Det var inte igår, då jag vaknade med ett leende på läpparna. Jag har verkligen haft en helt underbar helg och jag mår verkligen kanon. Det började med att jag , från att legat i halvkoma, bestämde mig för att möta upp en gammal kompis och ta en fredagsdrink. Det roliga med detta var att vi, av en heldel anledningar främst att hon hade haft pojkvän, inte setts på ca 1½ år. Sagt som gjort satt vi på WC på söder pratade. Hade verkligen riktigt trevligt tills att hennes ex kliver in genom dörren:) Inte för att det spelade ngn roll för mig, men hon tyckte det var jätte jobbigt. Från att varit lugn blev hon helt stissig. Sarkastisk som jag ändå är, innerst inne, kunde jag inte mer än bara njuta av situationen. *Sådan är jag :)*
Efter det mötte jag upp David och körde en gammal hederlig utgång.

Ett av mina mål, sedan jag kom hem från Tyskland, är att bekanta mig mig Stockholm brunchutbud. Dels är det riktigt trevlig att bara börja antingen lördagen eller söndagen med en riktigt god brunch men dels är det även ett perfekt sätt att bara träffa någon vän och umgås.
Så på helgens meny stod Strand Hotel (SAS Raddison hotellet so ligger mit emot Dramaten). Det är riktigt mysigt inrett och brunchen är okej. Anledning till att den bara får "okej" är att den saknar grönsaker. Vill jag äta en riktigt god smörgås så måste jag ha antingen paprika, tomat eller gurka.
Efter det strosade jag ensam runt på stan, mest för att titta på folk. Att gå runt på Stockholmsgatar ger mig energi, speciellt på helgerna då det är som mest människor. Gillar att det pulserar liv i staden. Jag har verkligen inga problem att det är mycket folk. Får mig alltid att tänka och drömma mig tillbaka till Tokyo.

Därefter hem till Tove och David. Efter ett tag anslöt även Sebbe. Alla har vi våra brister, vissa mer andra mindre men när allt är harmoniskt går det inte att undgå och njuta av dessa vänner. Dessa har jag kännt i snart 20 år och vi har varit med om en hel del tillsammans. En gemensam matlagning följdes åt av 5 timmar brädspel. Otroligt kul, massa skratt, massa hån men även hjärngympa.

Nu ligger jag i sängen och filar på en riktigt bomb. David och jag funderar på att dra igång en business och det är på allvar. Krävs lite starkaptial men båda två har det. Vi ska mötas upp senare idag och gå igenom det mer nogrant. Vore kul om det kom igång.
Utöver det blev jag tipsad om vart jag kan få tag i massa designinredning för en billig peng. Just nu frossar jag i det jag älskar: Inredning, businessdrömmar och samt upprymdhetskänslan jag har av helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0