Inspirationen tryter ?!

Nu var det tre dagar sedan jag uppdaterade min blogg. Vet inte varför, men det står still eller så tror jag att ni kanske tröttnar på att jag mår som jag mår. Visserligen handlade mitt förra inlägg om "upprymdhet", men det försvann måndag morgon då jag satte min fot på jobbet. Det är som att kliva in i en annan zon. Jag känner mig sviken. Det var inte detta som fick mig att lämna Tyskland. Det är inte denna tjänst som jag skrev på. Det var en helt ny tjänst som jag tillsammans med mitt team skulle forma. Det fanns inga ordentliga rapporter dvs med min analytiska och excel kunskaper skulle jag börja utforma nya analyser som skulle hjälpa våra KAM:ar. När jag tittar på facit, kan jag med handen på hjärtat säga att jag har förbättrat och förenklat befintliga rapporter. Visst, jag har även utvecklat några få rapporter men i mina ögon aldeles för banalt. Jag har lärt mina kollegor en hel del hur excel kan vara ett avgörande verktyg i vårat dagliga arbete. Detta är något som kommer per automatik, att man vill dela med sig av sin kunskap till de man jobbar med. Men åter tillbaka till rapporterna som skulle utveklas: Dessa rapporter ska göras BARA för att huvudkontoret kräver detta, inte för att vara till hjälp. Och detta är saker jag kan inte skriva under på. Jag kommer aldrig fejka rapporter som inte gagnar det jag jobbar med och för.
En annan sak är att man inte riktigt kan prata med någon på jobbet om det. Alla märker bara att jag inte mår riktigt bra. Har endå anförtrott två personer, vilket jag tycker är oundvikligt. Man måste ha någon på jobbet som man kan ventilera med annars blir man kvävd. Och just nu är jag kvävd. Tur i oturen är att en av dessa känner samma ruttna känsla som jag gör.

För att återkoppla till ett resonemang, som jag nämnt i ett tidigare inlägg, så är livet alltid ett ying och yang. Man måste bara hitta dessa korn. I måndags fick jag mitt första riktiga erkännande, högt uttalat, öga för öga av David. Han sa nämligen att jag är alldeles för bra och för värdefull för att jag ska slösa bort min tid på ett ftg som inte drar nytta av min speciella kunskaper. Han har aldrig sagt något så konkret. Det värmde iaf. Jag vet att jag är bra och jag har fått erkännade vart jag än har jobbat men på något sätt värmde detta extra mycket. 

Tydligen när jag väl börjar skriva så fattas det ingen inspiration. Det finns en hel del som ligger och bubblar under ytan. Jag måste bara försöka sätta ord på dessa.


Kommentarer
Postat av: M...

Att hitta ying och yang är sällan helt lätt. Det är ju oftast ett "evigt" sökande, på både gott och ont, för att hitta den jämna balansen som tillför harmonin i vardagen. Å andra sidan, man lär sig saker även under de perioderna som inte är de bästa. Och även det krävs för utveckling... Du kommer dit; på ett eller annat sätt. Det gäller bara inte att ge upp när det känns motigt. Kraften, den har du inom dig! (Visst låter jag som en riktig predikanspastor när jag skriver...?!! ;-)

2009-03-12 @ 06:44:29
Postat av: Richard

Tack du,



Absolut e det så att det är alltid en sökande men de jag menade bara är att den finns där hela tiden. frågan är bara om vi ser den.

Kul att höra från dig. Nu är det jag som är sjuk - Känns jobbigt att inte kunna träna.



Du är saknad här:)

2009-03-12 @ 12:43:38
Postat av: M...

Jag börjar dag för dag känna mig bättre...ÄNTLIGEN! Hoppas du känner dig bättre snart också! Till din stora förtjusning så åker vi på Lördag; bort från snö och kyla!!!! Ska bli såååå skönt! Så skadeglädjen din fick bara "vara" en stund..

2009-03-12 @ 16:10:29
Postat av: Anonym

MEn vadå? ni är hemma?

jag trodde att ni var redan därborta och är på väg hem om ca en vecka:)



men tydligen inte

haha

2009-03-12 @ 17:58:22
Postat av: M...

Nej, men idag packas det (även om jag precis tog en break och antagligen är superstressad snart) och i kväll bär det av! :-) Jag trodde faktiskt att du kanske var lite trött på mig och att det var därför du inte hade ringt... :-)

2009-03-14 @ 09:52:03
Postat av: Richard

du e allt rolig du=))



en förutsättning att man ringer dig är ju att veta att ni är hemma. Man stör ju inte på semestern! =)

2009-03-14 @ 09:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0