Ny är det dax att flytta

Som så många gånger, handlar det om att på något sätt känna någon som känner någon som kan vara värdefull för en själv. För ett tag sedan när det såg som brunast ut på lägenhetsfronten, stötte jag på en gammal granne, efter ett besök hos mina föräldrar. Efter ett par formella frågor så visste hon att jag letade lägenhet och utan att tveka så tipsade hon mig om att hennes son ska flytta ner till Malmö och att han vill hyra ut sin lägenhet. Några samtal och veckor senare stod jag utanför dörren för att få mig en liten titt.
Lgh ligger precis intill Solna C på femte våningen, med utsikt på bussterminalen. Bara 50 meter till Tunnelbanan och tvärsöver gatan är ingången till Solna C. Våningen är 59 kvadrat stor, vilket är mer än dubbel så stor  än vad jag har just nu. Kommer bli en omställning som heter duga men samtidigt kommer jag nog vänja mig rätt snabbt. Lägenheten är inte toppfräsch men jag får måla och göra det mesta jag önskar. Så just nu går en hel del tankar genom huvudet om hur jag ska göra om. Det ska verkligen bli kul att hitta den där färgen eller tapeten som får mig att le lite extra. Komma hem till sina egna möbler samt att faktiskt kunna återväcka en gammal tradition som att bjuda på min hemlagade sushi. En klassiker bland mina vänner och även efterlängtad.
Jag vill inte säga för mycket nu, men det nalkas även inflyttningsfest för första gången i mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0