Sitter hemma ...

Sitter hemma i soffan och funderar hur allt ska gå ihop med flytten. Mitt första problem är vardagsrumsväggarna.

- Vilken färg ska väggarna ha?
- Ska det vara tapet eller färg?
- Hur mkt tapet ska jag använda och hur ska jag kombinera det med färg?

Bara efter det kommer jag kunna bestämma soffa. Och när jag endå nämner soffa, hur mycket pengar kostar inte det? Helt viderligt måste jag få säga. Ska man köpa en begagnad eller ny?

Jag börjar ju inse att jag inte kommer att kunna köpa allt det jag vill på en gång, men jag kommer att behöva köpa basic sakerna; soffa, matsalsbord + stolar, talrikar, bestick, uppläggningsfat, glas, stekpanna och kokkärl.
Och det är här mitt nästa problem kommer: Jag kan inte bara köpa random saker. Det måste vara snyggt och verkligen cleant. Det brukar tyvärr betyda att det blir dyrt. Eller vad säger ni om en elvisp för 1400 SEK. Och ja, jag vet att det är verkligen överdrivet men jag har så svårt att bara köpa ngt fult. Jag vill gärna att köksinredningen också ska vara en del av min köksdesign.

Som sagt, har börjat planera och även fyndat. Tidigare i veckan gav jag mig in i auktionsvärlden. Det är som en stor oupptäckt ocean för mig. Jag lyckas fynda riktigt bra tycker jag. Ska hämta sakerna imorgon. Tänkte att ni kan få er en liten titt. 
Tyvärr har jag ingen bild på de 4 st klassiska Myranstolarna som jag ropade in men lampan ska hänga i köket och 2 st av stolarna ska vara i hallen.
 
Hade tänkt att denna ska hänga i köket 





Kommentarer
Postat av: Ksus

Tjusningen med att samla ihop det perfekta hemmet är att det tar tid, det är ett projekt som måste få gå sin gång. Inte förens då kan du hittar/köpa saker som du verkligen blir nöjd med. Det finns inga genvägar till det perfekta hemmet och man kan inte stressa fram perfektion.

Can you dig it? :)

2009-03-17 @ 13:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0