Delmål 2 uppnått med minsta möjliga marginal

Brölloppet för snart cirka 1 ½ vecka sedan var ännu en deadline för mitt tränande. Jag måste väl erkänna att jag har "medvetet" slarvat lite med kosten, men det är mer ett hälsosamt val, jag har gjort. Just nu trivs jag och mår bra, vilket enligt mina närmaste vänner, syns rätt rejält. Tydligen "lyser" jag=) Kul att höra, för att jag mår bra och känner mig bra.

Dock så måste jag säga att jag är lite orolig. Mycket vill ha mer och när resultaten går saktare eller stagnar av får man med all rätt en tankeställare, men jag har ett problem. Jag hade ju en plan hur jag ska ta mig till mitt mål och tyvärr dyker det väl alltid upp hinder på vägen. Måste bara hitta en lösning. Mitt största problem just nu. Mitt knä, det opererade, vill inte riktigt vara med i den här leken *tråkigt* Sedan två veckor tillbaka har den varit svullen och jag kan ibland knappt gå. Det är fruktansvärt surt då jag verkligen behöver konditionsträningen. Jag hade verkligen börjat komma igång. Dels på gymmet med intervallträning och dels med David och Sebbe på kvällarna. Jag har en egen liten teori. Jag tror att mina muskler runt knät är för svaga för att parera underlaget jag springer på och då tar mitt knä enormt mycket stryk. Stryk som den inte tål och till slut så säger den ifrån. Jag har kommit till en punkt just nu där jag är lite halvdesperat. Jag ska linda den ordentligt, sätta på mitt knäskydd och bara bita ihop några träningar. Ska försöka springa nu. Tillsammans med lite ipren så hoppas jag att smärtan till slut går över och mitt knä lugnar ned sig.
Det skulle vara optimalt då jag regelbundet, tre gånger i veckan, tränar med Mina. Varje gång känner jag mig dålig och svag=) samt en som bara gnäller om sina smärtor. Som en liten gammal farbror, bara det att han har tillåtelse att få gnälla, det har inte jag. Men Mina säger att jag får gnälla på gymet men ibland känner jag mig dum.

Summa summarum: Även delmål 2 är uppnått dvs relationen axlar och midja. Midjan har gått ner lite och axxlarna breddats en aning. Det är inte mycket, dock måste man säga att det är godkänt. Finns lite hinder på vägen att lösa nu, så jag hoppas att nästan gång jag skriver att det är fortfarande ett positivt meddelande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0