"Det känns inte riktigt bra just nu"

För att inte låta alltför nere så har jag satt överskriften i sitationstecken. Ni som har TV och kollar lite då och då har säkert sett reklamen och det är ungefär så jag känner mig just nu. Jag sover dåligt och mår inte så bra senaste tiden. Ena anledningen är tyvärr mitt jobb. Det är så mycket som inte stämmer. Irritationen mellan kollegorna, klimatet från Managment samt min arbetssituation. Jag vet inte vart jag ska börja. En av anledningarna till att jag började blogga var att jag inte mådde bra på jobbet tillsammans med att jag inte mådde riktigt bra personligt. Jag behövde ett forum där jag kunde lufta och bli av med en hel del känslor och tankar. 
Det var mycket som hände samtidigt. Allt från att mina danska kollega bytte jobb, hon var solstrålen som fick mig att bita ihop. Hur som hellst, när hon slutade sa jag att jag ska ta en dag i taget. Tyvärr har det gått så långt att jag inte ens bryr mig om denna dag. Jag är alldeles likgiltig när jag går till jobbet. Känns som att jag jobbar på ett löpband i en fabrik. Och senaste två veckorna har bara varit jobbigare. Jag är irriterad och vill helst av allt bara stanna hemma. Det känns otroligt bittert att ha studieskulder upp över öronen men ändå gå till ett jobb som är otroligt omotiverande samt får mig att må dåligt.
Självklart finns det ett alternativ: Att säga upp sig! Dock är det inget alternativ för mig. Jag har inte råd och det ser inte bra ut på mitt CV.

Detta är mitt ena problem. Mitt andra problem är mitt knä. Nu har det gått över en månad och jag haltar fortfarande och det gör ont. Det gör att jag inte kan träna ordentligt och att jag inte går ner i vikt. Och låt oss nu inte stirra oss blind på vikten. Dock så hade jag verkligen kommit igång. Hittat ett levnadssätt som jag mår bra av. Det inkluderar allt från att äta hälsosamt men ibland äta onyttigt. Dricka alkohol och festa men samtidigt se resultat. Utan min konditionsträning blir det svårt. Jag har tillsammans med Mina försökt hitat alternativ och vi fortsätter leta. Dock måste jag säga att jag börjar lessna och det drar ner mig.  

För att sammanfatta allt. "Det känns inte riktigt bra just nu" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0