Extra All Employee meeting

Om förra inlägget var dysterst, vänta och lyssna på detta. Klockan tre idag hade vi ett extrainsatt möte för alla. Det har gjorts sanktioner och åtgärder men tyvärr räcker det inte. Detta var ett möte om just det där man inte riktigt vågar gå och tänka på. Man försöker tränga det som sker med andra runt om i Sverige och världen. Ett möte om personalnedskärningar. Ca 40 anställningar ska bort.  Det är 25 %! Och de som drabbas och kriteriena de går efter är följande:

- konsulter
- först in, sist ut
- kompetens

Vad är jag då?

1. Jag är konsult
2. Jag har inte ens jobbat i ett år
3. Kompetensen har jag. Jag är uppskattad ute i mina länder och i mina ögon har jag gjort så mycket, dels för företaget men även för våra kunder.

Som ni ser så är mina chanser ytterst få. Tyvärr värderas kompetens enligt lag inte så högt upp. Jag kommer få definitivt svar på måndag och tisdag. Jag har en klump i magen och är just nu känns det inge kul alls.

Kommentarer
Postat av: anna

Ajdå, vilket skitläge. Nu behöver du dock inte säga upp dig, se det positiva! Jobb är dock viktigt, så jag hoppas det ordnar sig på något sätt. Hoppas det löser sig med knät. Ska fixa datorn i helgen tänkte jag, så vi hörs säkert snart. kram

2009-05-29 @ 10:03:30
URL: http://vitstuga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0