Och så var det igång

Jag kan inte riktigt ännu påstå att jag känner mig hemma i min nya lägenhet men det kommer väl. Har ju i princip inga möbler än. Det finns som sagt en del att göra. I veckan var även en kompis förbi, som är målare, för att titta på alternativen och hur jag bäst skulle kunna göra. Så jag fick en lista på saker jag skulle inhandla:

* 10L vägspackel
* 10L vitfärg
* spackelskrapa
* liten pensel
* roller + bygel
* papper för att täcka golvet
* slippapper

Det knepiga med kråksången är att jag ville ju sätta igång direkt men pga att jag jobbar går det inte så snabbt. Men till slut fick man ändan ur vagnen och åkte till Bauhaus. Och igår efter jobbet kunde jag äntligen börja med att spacklandet. Själv vart jag lyrisk över hur bra det gick, men jag tror alla målare skulle nog tycka annorlunda =)

                                                                                                                          Visst är tapeten vacker!?

                              


förberedelser



                                                                                                                          första väggen är färdigspacklad


 


Me in action! Full fokus!

Nu återstår det två stora väggar. Ska nog kalla in det stora atteleriet, dvs vänner jag har hjälpt när de gjort om. För nu ska det slipas så att det blir en jämn och fin yta. Därefter ska det målas som aldrig förr.

Kommentarer
Postat av: Brush

haha, du ser inte alls livrädd ut:)

2009-05-23 @ 19:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0