Solnabo

Jag vet...Nu har det gått lite för länge utan att jag har skrivit något men det finns oftast någon anledning. Denna gång är det äntligen något kul som hänt. Jag har nämligen flyttat och inte nog med det. Jag har flyttat till ett ställa, där jag velat bo sedan länge, Solna. 59 kvadrat fördelat på två rum och kök. Det är en liten ögonsten. Det är först nu jag börjar se den fulla potentialen med lägenheten. Jag visste redan när jag tackade ja och bestämde mig för att hyra den, att den kan fräschas upp men det är inte föräns nu som jag verkligen inser att det är en lägenhet med enorm potential. Men en sak i taget. Rom byggdes inte på en dag och inte heller min lägenhet. Till en början ska det målas. Vardagsrummet samt sovrummet ska målas om . Förhoppningsvis eller snarare säkerligen kommer jag få hjälp. Man ska utnyttja de kontakter man har och iom att jag inte är någon målare, så är det heller inte min specialitet. Jag överlåter sånt till en kompis.
Det passar även bra just nu för det enda jag har i möbelväg är sex stycken stolar och en säng. Resten är på väg in.
Har bett min vän Stoffe att snickra ett middagsbord. Jag är mycket nyfiken hur den kommer att se ut=) Vidare ska soffa, tv-möbel, soffbord, matta, lampor, ljus, byrå, spegel, tavla och köksbord inhandlas. Detta är ju en del, så vi får se hur och vad som kommer att inhandlas och i vilken ordning. 
Som ni märker finns det en hel del tankar och en hel del att göra. Det är fruktansvärt kul att få pyssla och dona med sitt eget. Förhoppningsvis får jag till det där lilla extra. Det kommer bli svårt men just nu känner jag mig riktigt laddad inför uppgiften. 
Håll till godo. Bilder på lägenheten kommer så småningom. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0